יום ראשון, 19 במרץ 2017

לשחרר באהבה- ספר קסום ומומלץ!

אינני מכירה אף הורה שגידול ילדיו עבר בצורה כה מושלמת שלעולם לא נזקק לתמיכה או עזרה, אוזן קשבת. כמו שהדודות נוהגות לומר כשקטנים הבעיות קטנות וכשגדולים... גיל ההתבגרות בהחלט טומן בחובו פעמים רבות קשיים לנו ההורים מול הילדים- אנחנו כל כך מצפים, כל כך רוצים... אבל הצפייה לא תמיד עומדת באחת עם המציאות. 

כשהייתי סטודנטית לימדו אותנו באחד הקורסים בנושא גוף ונפש שעל מנת להירפא אדם חייב לקחת אחריות אקטיבית על חייו. צפייה פסיבית לריפוי איננה הדרך הנכונה אולי היא נשמעת לנו קלה יותר אך סיכויי ההצלחה בה נמוכים יותר. לאחרונה קראתי ספר מדהים ומרתק: לשחרר באהבה הספר נותן לנו ההורים כלים להתמודדות מול קשיים של מתבגרים תוך עלילה מקסימה אודות אמא ומתבגרת ספציפיות. 

אחד המשפטים שמסבירים בעיני את הספר בצורה הנכונה ביותר הינו (מתוך פתח דבר בספר) הפסיכואנליטיקאי יונג אמר פעם כי "אם יש משהו שאנחנו רוצים לשנות בילד אנו צריכים בתחילה לבחון ולראות אם זה לא משהו שטוב יותר אם ישתנה בנו". 
כדי לעזור לילד, כדי לשפר את התקשורת עימו ולשפר את חייו (ובכך הרבה פעמים גם את חיינו) עלינו קודם כל לעבור תהליך עם עצמינו על מנת שנוכל להבין מדוע התקשורת לא טובה ומה ניתן לשפר. 


גם מצדה, גיבורת הספר מבינה את האמור לעיל וכן, מסכימה ואף רוצה לעבור תהליך של אימון ע"י הפסיכולוגית ענת שאותה מדריכה מלי דנינו (מחברת הספר) ד"ר לחינוך אשר פיתחה את שיטת האימון ההורי בניצן. שיטת האימון אותה הספר מיטיב לתאר תוך כדי האימון עצמו פותחה ע"י מלי לפני כעשור והוכחה מחקרית כמסייעת להורים להתמודד עם רגשות שליליים ולפתח מערכת יחסים נכונה ומיטיבה עם ילדיהם- למעשה, זוהי התקווה של כל הורה, של כל משפחה. יחסים טובים, פתוחים ורגועים עם ילדינו. 

רק אחרי שעוברת מצדה (האמא בסיפור) תהליך אימוני מקצועי בעצמה, נכונה ויכולה מתוך הבנות מהותיות לעזור לביתה גל להתמודד עם החיים, עם מצבים בחייה. לפתח תקשורת נכונה, יחסים תקינים ורגועים, יחסי אהבה ושלום. 

נהניתי מאוד מקריאת הספר ויתרה מזו למדתי המון. על אחריות, על קבלה, על עזרה ותקשורת. אני חושבת שכל הורה יכול להרוויח מההבנות הללו כלפי עצמו וכלפי ילדיו. ספר קסום! גם מבחינת התוכן המעניין והזורם וגם מבחינת הערך המוסף. חפשו אותו וקראו- הוא מומלץ!!


ועד הפעם הבאה, ממני 💚 הילה




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה